Zonder stoelpoten ren je sneller

Stichting JongeHonden reageert op het blog van Edward Bardoul: 'Iedereen bij dat veel te grote reclamebureau, vreet van hun uitgebuite junioren'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tekst: Stichting JongeHonden

Na vorige week, waarin hij een behoorlijke lans brak voor de junior, is JongeHonden door Adformatie gevraagd te reageren. Junioren, talent en iets met poep. Dat klonk als ons straatje. Het stuk is bij ons op de bureaus uitvoerig besproken. Bij veel bureaus hebben we het idee, want het artikel stond bijna een week in de meest gelezen top 5. Ook onder het stuk zelf ging het er aardig fel aan toe. Wij kunnen hier maar één ding op zeggen: Mooi!

Hoewel het punt van Bardoul met opzet een tikkeltje ongenuanceerd is neergezet (de knuppel moet in het hoenderhok worden gegóóid) merken we wel degelijk dat toppers als de gebroeders Janssen de gevestigde orde een beetje zenuwachtig maken, en met recht! Onderaan de ladder net zo. Er zijn maar weinig junioren die in hun tweede jaar na school zo’n prestatie hebben neergezet. Bij de Willem de Kooning weten de studenten nu ook waar de lat ligt.

In de comments maakt iemand het punt dat zo’n winnaarsmentaliteit van alle leeftijden is. Uiteraard. Maar volgens ons is het zo erg nog niet om gewoon net te doen alsof dat niet zo is. Ga je als senior maar eens lekker vastgeroest zitten voelen, wedden dat je daarna snoeihard aan de slag gaat?

Stichting JongeHonden stimuleert jonge reclamecreatieven al jaren om op hun hardst aan de stoelpoten te zagen. En hoe ongemakkelijker dat zit, hoe beter. Want hoe meer seniors de hete adem van de nieuwe generatie in hun nek voelen, hoe harder deze gaan rennen om ze voor te blijven. En dat komt het vak alleen maar ten goede.

Over JongeHonden
De reclamebranche is een van de lastigste vakgebieden om een goede start in te maken. Talent helpt natuurlijk enorm, maar dan moet je wel de kans krijgen om jezelf te laten zien. helpt je daarbij. Door pitches te organiseren, zodat je kunt werken op échte klanten en kans maakt op een reis naar het reclamefestival in Cannes; en door creatieven bij elkaar te brengen op mappenavonden, speeddates en workshops. Voor je het weet heb je een knallend goed portfolio onder je arm en ben je wegwijs in de wereld die reclame heet.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie