Catch me if you can 1.0

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘Laat ideeën vrij ontstaan’ is de levende gedachte achter concepten die dagelijks op ons pad komen. De kracht van dergelijke concepten is dat er een verrassende twist in zit en dat ze een zekere catch factor met zich meedragen. Een product dat je nooit zelf zou hebben uitgevonden of een dienst die je nooit zelf zou hebben bedacht. Maar bij het eerste contact denk je meteen; ‘Wat leuk!’. Je begrijpt vervolgens niet dat het product of de dienst niet eerder tekenen van leven heeft vertoond op de markt. Apple I-Phone heeft mij in die zin zeker weten te ‘catchen’!

Het bovengenoemde scenario staat in contrast met de door marketeers in het leven geroepen marktonderzoek. Miljoenen euro’s worden gespendeerd aan het creëren van dikke rapporten met uitkomsten die moeten leiden tot een juiste marktbewerking. In mijn opinie is dit allemaal hartstikke goed, maar op deze manier ontwikkelen we niet onze intuïtie en kracht om tot een idee met een zeker ‘catch factor’ te komen.

Dit jaar heb ik me voorgenomen om leuke ideeën, concepten met een verrassende twist die mij hebben geraakt, op mijn blog in het zonnetje te zetten (Ja, je mag je melden!). Deze eerste keer trap ik af met DUSHI like you! Zo tegenstrijdig als een marktbewerking met behulp van marktonderzoek tegenover een verrassend idee staat, staat tegenstrijdigheid als merkwaarde in het DUSHI like you!-concept gegraveerd. Dit contrast wordt gevormd door product en doelgroep, namelijk; Poppen die niet bedoeld zijn voor kinderen. De poppen zijn juist bedoeld voor volwassenen die elkaar niet willen missen. Om gestalte te geven aan dit laatste aspect zijn het poppen naar je eigen gelijkenis. Door middel van een wizzard op de website kies je het geslacht, kapsel en de huidskleur, haarkleur en outfit van je pop. De kunst hierbij is jezelf te creëren. Je kunt jezelf vervolgens cadeau doen aan een geliefd persoon als je hem of haar ondanks je voornemens in 2010 toch weer eens te weinig gaat zien. Ideaal voor de vliegwereld en ik begrijp ook logischerwijs dat dit een dik succes is voor menig soldaat in Afghanistan die zijn evenbeeld graag thuis wil achterlaten. Het maakt mensen mogelijk een serieuze boodschap over te brengen op een luchtige manier.

Link naar de website:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie