Connors zet poster van Heineken in de fik voor het goede doel

Veertig legendes maakten met Heineken een serie unieke posters.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Om geld in te zamelen voor  maakte Heineken samen met veertig legendes in sport, entertainment en kunst een serie unieke posters.

De gedachte achter het maken van de posters is dat je het meest bereikt in je leven als je je grenzen opzoekt. Elke poster begon als een wit canvas en eindigde als een object met een heel eigen verhaal. Gebutst, gescheurd, gevouwen, besmeurd. Afgeschoten, ondergekust, overreden, onder water gedoken. Van een blanco vel werd het een verhaal waard om te vertellen.

Jimmy Connors bijvoorbeeld beukte een poster helemaal lens met tennisballen die vlamvatten. Een andere poster ging als een doosje gevouwen een actieve vulkaan in en popte popcorn voor een IJslandse kunstenaar die dat ter plekke smakelijk opat. Hans Klok toverde er een weg en Ruud Gullit teistert een exemplaar met een voetbal.

Op zijn alle posters te zien, inclusief de filmpjes van hun making of. Op alle posters kan worden geboden, de wereldwijde veiling sluit op 13 april 2014.  

Credits

Bureau: Wieden+Kennedy Amsterdam

Creatie: Vasco Vicente, Evgeny Primachenko

Productie: Park Pictures UK

Regie: Camille Herren (Park Pictures), Quentin van den Bossche (W+K Amsterdam), James McLeod (Whero Fillms)

Geluid: Randall Macdonald, Ed Downham, Dugal Macdiarmid (Wave Studios Amsterdam)

Postproductie: MPC Amsterdam

. The one that played fire tennis against Jimmy Connors.

                            

. The one that went to the movies Iceland style.

. The one that wheelied on the ice of Lake Koshkonong.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie