Content marketing is simpel! Hoe simpel? Gewoon de drie ‘R’en

Tijdens een kennismaking bij een nieuwe werkgever kwam ik tot een verhelderend inzicht. Één welke ik graag deel.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Je kunt gerust stellen dat ik als jonge tiener opstandig was en tegen de gevestigde orde aanschopte, waarschijnlijk herkenbaar voor velen vanuit zijn of haar puberteit.
Mijn gevestigde orde kwam het meeste tot uiting in de persoon van mijn vader. Een basisschool leraar die sterk vasthield aan 1 principe, thuis en op zijn werk: de 3 R's
Je kent ze vast wel: Rust, Reinheid en Regelmaat.

Mijn nieuwe werkgever is er één die mijn vader met trots vervult. Ik ga namelijk aan de slag als leraar binnen het voortgezet onderwijs. Een nieuwe uitdaging en tevens een kans om te ervaren of het lesgeven alleen maar in mijn bloed lijkt te zitten of ook in mijn genen.

Tijdens mijn introductie in de week voor de zomervakantie kwam mijn direct leidinggevende met de volgende opmerking: “Gezien het niveau van onze leerlingen zijn er eigenlijk drie basis regels waar we ons aan houden.” Yep, de 3 R's .

Gezien mijn nieuwe aanstelling ongeveer 0,5 fte is, heb ik nu de ruimte om mij in te zetten voor eigen klanten. In mijn ondernemingsplan ga ik namelijk ook uit van de 3 R's. De basisregels voor gestructureerde en informatieve lessen én voor de organisaties die effectieve content marketing willen inzetten.

Rust: rust in een creatief proces brengen zodat er niet adhoc content gecreëerd hoeft te worden.

Reinheid: weten wat het DNA van een organisatie is om van hieruit content te creëren, Trouw blijven aan je merkwaardes en je niet laten verleiden tot vluchtige successen.

Regelmaat: creëren op basis van journalistieke planningen & marketing kalenders.

Al zal ik dit natuurlijk nooit hardop herhalen, maar eigenlijk was die pa van mij helemaal zo gek nog niet.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie