Emerce Banking insight congres over web 2.0

Gisteren vond het eerste Emerce congres plaats met de de focus op 1 branche: de bankwereld. Lokatie IJ toren in Amsterdam. Aanwezig ca 150 mensen waarvan de meeste markteers bij banken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Emerce heeft voor banking gekozen omdat volgens hen deze sector op veel fronten vooruit loopt op andere sectoren. Waarom? Door internetbankieren is het primaire contact van de klant verschoven van kantoor naar internet. Daardoor wordt de focus van banken meer en meer op internet gelegd voor wat betreft service, transactie en last but not least interactie met de klant.

Centraal stond web 2.0: welke opvallende en inspirerende web 2.0 activiteiten worden er momenteel bij banken ontplooit?

Waarover hadden de sprekers het? ABN AMRO en ING over second-life, Fortis over hun ondernemersplatform, Rabobank over mobiel bankieren, SNS over optimaliseren van conversie op internet, Boober over p2p lending, Frank Jansen over banking 2.0, Usarchy.com over de gefrustreerde internetter die maar niet begrepen wordt door bedrijven, Interview NSS over regie van touchpoints en Forrester over Social Computing in banking.

De meest inspirerende bijdrage kwam wat mij betreft van Catherine Ossenmerct van Fortis. Haar case ging over , een ondernemersplatform waar ondernemers met elkaar en over elkaar kunnen praten, elkaar tips kunnen geven en waar ze informatie kunnen halen en delen. Het portal staat live sinds 1 februari. Gekozen is het platform niet Fortis te labelen om het zo onafhankelijk mogelijk te houden. Totnutoe nog geen grote aantallen op dit portaal; maar dat is volgens Catherine niet erg omdat het primaire doel leren is: leren hoe de interactie met ondernemers virtueel werkt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie