Google merk van het jaar 2002

Zoekmachine Google is door de lezers van Brandchannel (onderdeel van merkenadviesbedrijf Interbrand) gekozen tot merk van het jaar 2002.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Google werd door 15 procent van de respondenten wereldwijd tot het beste merk gekozen (vorig jaar nog vierde). Google heeft zijn eerste plek volgens Brandchannel te danken aan het feit dat de zoekmachine in korte tijd onmisbaar is geworden. Op een tweede plaats staat Apple met 14 procent van de stemmen. Vorig jaar was Apple nog eerste. Op een derde plaats staat Coca-Cola, gevolgd door koffieketen Starbucks. Ikea staat vijfde. Als er specifiek gekeken wordt naar de respondenten per regio dan wint in Noord-Amerika Apple, in Europa en Afrika is Nokia de winnaar, gevolgd door Ikea en BMW-dochter Mini. BMW eindigt zelf vierde voor wodkamerk Absolut. Het onderzoek werd in november en december 2002 online gehouden. Respondenten uit 72 landen wereldwijd deden mee.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie