Hyundai en Tate Modern sluiten elfjarige sponsorovereenkomst

Autofabrikant en Hyundai en Tate Modern in Londen hebben een sponsorovereenkomst gesloten voor de duur van liefst elf jaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat heeft het museum – dat jaarlijks bijna vijvenhalf miljoen bezoekers ontvangt - gisteren bekendgemaakt. Volgens Britse media is met het sponsorschip een bedrag van zo’n 5 miljoen pond (ruim 6 miljoen euro) gemoeid.

Tate Modern gaat de inkomsten gebruiken om de jaarlijkse ‘The Hyundai Commission’ te kunnen blijven realiseren:  objecten en installaties die moderne kunstenaars speciaal voor de Turbinehal in het museum maken en waarvoor het museum sinds 2000 kunstenaars uitnodigt. De objecten waarvoor de commission uitnodigt, worden beschouwd als de belangrijkste uitingen van contemporary art. De autofabrikant neemt het sponsorship over van Unilever en gaat volgend jaar in, in het jaar waarin ook de uitbreiding van het museum opent.

Tate en Hyundai vierden de overeenkomst met een grote aankoop Aziatische kunst, die met steun van Hyundai kon worden verworven: negen werken van de Amerikaans/Koreaanse kunstenaar Nam June Paik, die als een van de bedenkers van videokunst wordt beschouwd.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie