Laurus wil imago Konmar verbeteren

De supermarktketen Konmar, onderdeel van Laurus, heeft te lijden onder een verkeerd imago. Het concern begint daarom een campagne om de reputatie van de Konmar-superstores te verbeteren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De prijzen zijn volgens consumenten onredelijk hoog. ‘Maar dat komt niet overeen met de werkelijkheid', zegt Laurus-topman J. Bruijniks. De prijzen van sommige producten gaan omlaag. Laurus wil met krantenadvertenties, folders en reclame de klant ervan overtuigen dat de winkels niet te duur zijn. Bovendien wil het concern de versafdelingen verbeteren en meer kant-en-klaarmaaltijden aan het assortiment toevoegen.

Konmar is sinds 2001 het zorgenkindje van Laurus, dat verder Super De Boer en Edah in handen heeft. De onderneming wilde de heerschappij van marktleider Albert Heijn overnemen. Een belangrijke troef in de nieuwe strategie was de ombouw van bestaande winkels naar de Konmar-formule. Die mislukte totaal (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie