Marketing voor Ondernemers (4): Vervolg twitterverslag OneBizznessDay

Afgelopen vrijdag bezocht ik het congres OneBizznessday in Bussum en versloeg dit live via Twitter. In mijn vorige artikel plaatste ik mijn twitterverslag van lezingen van Karen Romme (Calimeromarketing) en André Hagelen (Nieuwe klanten werven). In dit tweede deel lees je een weergave van de lezingen van Martijn Aslander (lifehacking) en Cor Hospes (guerillamarketing). Met opnieuw veel praktische tips voor ondernemers, die zich actief met marketing bezighouden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Lezing 3: Martijn Aslander over Lifehacking

Volgende spreker is oftewel Martijn Aslander. Lifehacker en meer.

Lifehacking = meer doen in minder tijd, gebruik middelen die er zijn en op een handige manier. Goeie spreker trouwens, Aslander.

Poeh, beweeglijke man, die !

Helft vd zaal steekt hand op bij de vraag wie er meer dan 500 mailtjes in de inbox heeft!

...

Aslander noemt even z'n site - is idd erg fijne site.

Ondernemen draait niet om een kantoor, fax, antwoordapp, huisstijl etc maar om een verschil maken voor mensen.

Creëer waarde voor je klant en laat je prijs bepalen door waardebepaling achteraf. Als je verwacht dan minder betaald te krijgen dan nu…

… dan doe je iets verkeerd. Je bent onvoldoende van waarde of je hebt de verkeerde klanten.

De meeste mensen worden ingezet als ze niet op hun scherpst/best zijn. Veel kenniswerkers hebben 's avonds de beste ideeën.

(in een reactie op iemand die via Twitter reageert)
Niet gratis, maar op basis van waardebepaling achteraf. Wat is het je waard om ontstopte leidingen te hebben? ;-)

[als je niets betaalt] Dan zal de loodgieter waarschijnlijk concluderen dat jij niet de juiste klant voor hem/haar bent :-)

Blijft een mooie uitspraak van Aslander: zzp'ers zijn niet alleen, ze zijn met 'n allen.

Het probleem is niet information overload, maar filter failure. Laat de juiste info naar je toe komen ipv overal naar info te zoeken.

Lezing 4: Cor Hospes over guerillamarketing

met guerillamarketing op .

Het is al bekend, maar mag nog ‘ns gezegd: schreeuwen naar de consument heeft geen zin meer. Wat is guerillamarketing? Origineel…

.... onverwacht, onvoorspelbaar, voldoende bereik, vergroten door buzz of redactionele aandacht.

Mooie case SuitSupply: 8, 9 mannen in ondergoed langs de snelweg, willen liften naar SuitSupply, buzz via Evers staat op.

Relevant? Voldoende bereik en aandacht? Wauw-effect? Juiste moment & plek? Onverwacht, onvoorspelbaar? Origineel? Da's guerillamarketing.

Heb gehoord dat alle preso's a.s. maandag op de site onebusinessday.nl staan. Onmisbaar bij preso :-)
(Cor werkt veel met plaatjes en heeft een moordend tempo…)

Erg leuke, levendige spreker, - maar te veel verhalen om het twitterend bij te kunnen houden :-)

Meerwaarde bij mobieltjes? Silence booths van Nokio. Sympathieke actie draagt bij aan je merk.

Een guerilla-actie is in 1 zin uit te leggen, zegt Cor. Het beeld vertelt direct de achterliggende actie. Moet dus direct helder zijn.

Gele kabouters, weet je nog? Bleek uiteindelijk van Tele2 te zijn, maar niemand snapte het. Geen geschikte guerilla-actie dus.

Fijn om te horen, thanks! Batterij is nu wel bijna leeg.... :-(

Prima voorbeelden van hoe het niet moet. Bijv. Libresse maandverband per parachute op 't strand, waar er dan een klein jongetje mee wegloopt :-)

Wel geslaagde actie: lege winkelpui beplakken met posters 'moved to E-bay'. Kost niets, wel meteen duidelijk.

Monteurs gezocht: 2 mooie meiden vragen bij garage om hulp, uitlaat maakt lawaai. Monteur kijkt onder uitlaat, staat daar 'monteurs gezocht!’

Zzp'er, zet guerillamarketing in! Kijk waar je doelgroep zit en bedenk iets!

Maak een to-do lijstje, maak vooraf een foto, schrijf 'n persbericht, informeer de pers.

Guerillamarketing is meer dan een stunt! Moet aansluiten bij je merkwaarden, strategisch kloppen.

Lol. Iemand verlaat de zaal. : ah, al een guerilla-actie bedacht?

Mac is inmiddels in diepe slaap (batterij leeg).

Verder lezen?
- (hier verschijnen naar verwachting 14 december 2009 interviews online)
-
-
-
-
-
-
-
-

Volgen via Twitter?
-
-
-
-
-
-
-

Ook al omdat dit een experiment is, ben ik heel nieuwsgierig: wat vind je van deze vorm van verslaggeving? Kun je hier iets mee als ondernemer? Wat was wat jou betreft de belangrijkste tip? Ben benieuwd :-)

Tot nu toe verschrenen afleveringen in deze serie
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Over de auteur
Eline Walda adviseert ondernemers bij strategische marketingvraagstukken. Tot haar klantenkring behoren zowel mkb-bedrijven als grote A-merken. Haar belangrijkste adviezen staan in haar boek " - in 10 stappen naar een succesvolle marketingstrategie".

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie