Naamsbekendheid Manutan met 35% gestegen dankzij Bob de Haan

Bob de Haan, de change manager die Manutan in Nederland op de kaart moest zetten, heeft zijn doelstellingen behaald en is vanaf heden vertrokken. Zo meldt Manutan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De campagne moest de nieuwe naam van Overtoom tussen de oren van de Nederlanders krijgen. Dat is gelukt: de geholpen naamsbekendheid van Manutan onder werkende Nederlanders steeg in drie maanden tijd van 15% naar ruim boven de 50%. 

Marketingdirecteur Arie van Dusseldorp: ‘Naamsbekendheid was onze belangrijkste doelstelling. Met deze campagne zijn we in één klap weer de bekendste generalist voor kantoor, magazijn, terrein en werkplaats. Bovendien zien we in onderzoeken een steeds positiever merksentiment.’

Hij vervolgt: ‘We moesten in zekere zin opnieuw beginnen, met 40.000 nieuwe producten plus de content en vindbaarheid op internet die daarbij hoort. Wat dat betreft zitten we nu al weer op het niveau van vóór de naamsverandering.’

Bob de Haan
Manutan introduceerde Bob de Haan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge, op 9 december 2013 bij het publiek. 
Op 13 december was de tv-commercial voor het eerst op de Nederlandse televisie te zien, vanaf 6 januari werd de spot meer dan 1400 keer uitgezonden.

17 maart wordt de campagne officieel ‘beëindigd’, met het ‘afscheid’ van Bob.  In de laatste sketch blikt Bob terug op de afgelopen maanden.

De video is nog tot 31 maart via het te bekijken. 
Bureau: Canday

Manutan is onderdeel van de internationale Manutan Group. De groep bestaat uit 25 dochtermaatschappijen in 19 Europese landen, met 1.850 medewerkers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie