Nieuwe campagne 'Houd 2 seconden afstand'

Het Verbond van Verzekeraars, het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) en het ministerie van Verkeer en Waterstaat hebben het startsein gegeven voor de nieuwe campagne 'Houd 2 seconden afstand' .

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bij ongeveer de helft van alle weggebruikers staat bumperkleven nog steeds boven aan de lijst van ergernissen in het verkeer. Bovendien levert te weinig afstand in het verkeer, ongevallen en files op. Ongeveer 40 procent van alle ongevallen op de snelwegen zijn het gevolg van kop-staartbotsingen. 90 Procent van deze kop-staartbotsingen kan voorkomen worden door meer afstand te houden.
Uit recent onderzoek blijkt dat ongeveer 40 procent van de weggebruikers een volgtijd aanhoudt van 1 seconde of minder. Slechts 30 procent houdt 2 seconden of meer aan. De nieuwe campagne is er daarom op gericht om de weggebruikers meer afstand te laten houden in het verkeer.

Uit weer een ander onderzoek zou zijn gebleken dat de vorige campagnes 'houd 2 seconden afstand' ertoe hebben geleid dat twee van de drie mensen die de campagne hebben gezien een betere kennis hebben van veilige afstand in het verkeer.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie