No-reply

Al enkele jaren stormt het nieuwsbrieven. Herstel e-newsletters. Ieder zichzelf respecterend bedrijf heeft er één. Automerken, fastmovers en de bakker om de hoek. De populariteit komt voort uit een enorme zelfoverschatting.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Al enkele jaren stormt het nieuwsbrieven. Herstel, e-newsletters. Ieder zichzelf respecterend bedrijf heeft er één. Automerken, fastmovers en de bakker om de hoek. De populariteit komt voort uit een enorme zelfoverschatting. Men denkt echt dat consumenten op productlanceringen zitten te wachten. ‘Ja hoor leverancier, ik wil dolgraag op de hoogte gehouden worden van de introductie van allerhande nieuwe producten, terwijl ik net een oudere versie heb gekocht’. Op de een of andere manier lijkt niemand verder te komen dan ontvangers voorzien van boodschappen die ze zelf graag kwijt willen. Alsof ze bij tegenvallende verkopen dan kunnen zeggen: “Ja, maar ik heb het nog naar ze gemaild”.

De nieuwsbrief is de nieuwe excuusbrief van de marketeer. Zonde. Als mensen dan al aangeven prijs te stellen op een wekelijkse wals aan ‘nieuws’ over jouw merk, zorg er dan voor dat je ook luistert. Zorg er voor dat ontvangers alleen de informatie krijgen die ze willen. Stop met die vervelende ‘no-reply’. Stel je eens voor: we hebben het over interactiviteit en de mooie mogelijkheden voor dialogen met moderne technieken en wat doen marketeers? “Beste ontvanger, niet antwoorden!!!!”.

No-reply is een belediging voor de ontvanger. Je geeft er mee aan niet open te staan voor inmenging van de ontvanger op niet mis te verstane wijze. Terwijl hier een enorme kans ligt. Bouw profielen op, vraag om respons, bind je (bijna) klant aan je met verzorgde content op maat. Mogelijkheden te over, de nieuwsbrief heeft alleen een beetje liefde nodig.

De nieuwsbrief is dood. Lang leve de nieuwsbrief.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie