In de modewereld is het al jaren een fenomeen. Gooi niets weg dat een paar jaar uit de mode is, het wordt vanzelf weer hip. Het boemerangeffect. De status van de economie lijkt deze beweging te versterken of te verzwakken. Versleten schoenen mogen weer. Welnu, in de categorie: ‘Herinnert u zich deze nog?’…….herinnert u zich deze nog? ……. NOPPES. Het kan nooit lang meer duren voordat dit alternatieve betaalsysteem weer in de mode raakt.
Twitter is een etalage. Je kunt er in gaan zitten en doen wat je altijd doet. Je omschrijft je dagelijkse sleur alleen een stuk interessanter. Immers, zittend in een etalage moet je wel aantrekkelijk gevonden worden. Aantrekkelijk genoeg zijn om mensen je winkel in te lokken, lees ‘followers’ te krijgen. Dit klinkt weinig interactief en sociaal. Dat klopt ook, want slechts 10% van de Twitteraars zorgt voor meer dan 90% van de Twits. Van een groot, open netwerk is dus geen sprake. Twitteren is zó 1.0.
Het gaat slecht in de bouw. Architecten zitten met hun duimen te draaien. Dat biedt u een uitgelezen kans om gratis een ontwerp voor uw nieuwe droomhuis te bemachtigen. Wat zeg ik? Een kans om wel zes gratis ontwerpen voor uw nieuwe huis te bemachtigen.
In jaren van economische glorie verkochten we Neerlands mooiste merken aan den buitenlanders. Nu, in jaren van economische mayonaise (quote Ruud de Wild, red.) doen we vervolgens alsof de resterende paradepaardjes ook al zijn overgenomen. Zijn dit de voorbereidingen voor een nieuwe ronde uitverkopen?
Al enkele jaren stormt het nieuwsbrieven. Herstel e-newsletters. Ieder zichzelf respecterend bedrijf heeft er één. Automerken, fastmovers en de bakker om de hoek. De populariteit komt voort uit een enorme zelfoverschatting.