Online spelen populair bij vrouwen

De consumenten die spelletjes spelen op internet zijn hoofdzakelijk vrouwen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Voor 80 procent bestaat het publiek uit vrouwen van gemiddeld 34 jaar. Ze hebben een baan, leven doorgaans in een gezin van drie of meer mensen, kijken naar RTL4 en lezen bladen als de Allerhande en Libelle. Dat meldt Gerton Poot, Director of Research bij NFO Trendbox. Het bureau deed in opdracht van Zylom Media een marktonderzoek naar de gebruikersprofielen van mensen die spelletjes spelen op internet. Doel van het onderzoek was om zowel de man/vrouw verhoudingen, leeftijden als de socio-demografische gegevens te achterhalen. Volgens Poot is het ook opvallend dat de vrouwen die spelen ambitie, een spannend leven en persoonlijke ontwikkeling belangrijk vinden. Zylom Media is een internet media bedrijf dat online spellen biedt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie