Rijk worden door verkoop van virtuele producten

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Van Diesel wist ik al dat zij actief haar collectie verkoopt binnen de virtuele wereld van PlayStation home (zie en klik op ingame economy voor een casebeschrijving), maar nu lijkt Xbox ook actief alle merken uit te nodigen digitale kleding te ontwerpen voor ingame avatars van Xbox gamers. Merken als Adidas en Quicksilver zijn al verkrijgbaar.

Het is interessant om te zien dat meer en meer bedrijven de potentie zien om consumenten op een nieuwe manier te beraken. Met name deze nieuwe vormen van ingame merkpromotie vind ik interessant. De kleding is te koop via de Xbox live omgeving op internet.

In mijn boek over gaming & branding dat volgend jaar bij Kluwer uitkomt zal ik nog veel meer cases beschrijven.
Voorlopig houdt ik een blog bij met alles wat ik tegenkom en gerelateerd is aan mogelijkheden voor merken om gaming in te zetten als marketing tool op

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie