Toename in zakelijk IM-en en sms-en

De meeste mensen denken bij Instant Messaging (IM) en sms-jes aan jongeren en jong-volwassenen, maar het gebruik ervan in een zakelijke context groeit sterk. Dit volgens onderzoek van Opinion Reserach Corporation, in opdracht van internetprovider America Online.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ook mobiele gebruikers in de VS gebruiken steeds vaker IM of SMS. Het onderzoeksbureau voorspelt zelfs dat in de toekomst de mobiele stemcommunicatie er de dupe van kan worden. Ongeveer 90 procent van de jongeren en jong-volwassen gebruikt op dit moment IM, net als 48 procent van de 55-plus generatie. Bij het werkende deel van de Amerikaanse bevolking ligt het gebruik rond de 70 procent.

Bijna eenderde van de gebruikers past IM ook toe op het werk. Instant Messaging blijkt een ideale manier te zijn om snel en makkelijk te communiceren. Ongeveer eenderde van de gebruikers gebruikt mobile messaging om in contact te blijven met het hoofdkantoor en om 'on the road' zakelijke beslissingen te nemen. En driekwart van de mobiele zakelijke gebruikers zet IM in wanneer een telefoongesprek te veel tijd gaat kosten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie