WhatsApp advertenties en Facebook ticketing

Social content bureau Blauw Gras praat je bij in de #lekkersociaal.

Lekkersociaal
Lekkersociaal

WhatsApp advertenties

We zwemmen als visjes rond in een zee van advertenties. Een dagelijkse overspoeling is het. Maar geef toe, soms is het wel leuk om ernaar te kijken. Op andere dagen komt het je neus uit. WhatsApp is dé vluchtroute naar een advertentievrije omgeving. Of toch niet meer?

Bereid je maar alvast voor, want vanaf 2020 voegt WhatsApp advertenties toe aan de app. In 2014 werd WhatsApp overgenomen door Facebook. Oprichter Jan Koum beloofde toen dat er geen reclame in de app zou verschijnen, maar hij is inmiddels weg bij Facebook. En dat betekent ook: bye bye beloftes.

Advertentie
advertisement
WhatsApp
WhatsApp WhatsApp

Facebook + Eventbrite = ticketing op Facebook

Een dikke auto, hippe sneakers, nieuw horloge of de nieuwste iPhone in bezit? Daar stonden Facebook tijdlijnen vol mee. Lekker boeiend. Inmiddels is materialisme verleden tijd en dat is maar goed ook, want dat betekent meer ruimte voor ervaringen. Maandelijks gebruiken 700 miljoen mensen Facebook-evenementen. Het platform gaat hier met Eventbrite, een wereldwijd platform voor ticketing en evenemententechnologie, op inspelen door samen te werken.

Wat gaan ze doen? Er komt een nieuwe ticketing functie voor Facebook evenementen. Hiermee wordt het mogelijk om direct tickets te kopen via de eventpagina van Facebook. Je hoeft het platform dus niet meer te verlaten om vervolgens via een andere pagina daadwerkelijk over te gaan tot aankoop. Deze week rolt de functie uit in de VS. Wanneer dit in ook in de rest van de wereld uitrolt, is nog niet bekend.

Fb
Fb Fb

Samsung, AI en schilderijen

We komen maar gelijk met de deur in huis vallen; de Mona Lisa leeft! Onderzoekers van het Artificial Intelligence Center van Samsung in Moskou hebben een nieuwe methode ontwikkeld. Hiermee kunnen statische gezichten tot leven worden gebracht. Schilderijen tellen ook mee.

Hoe werkt het? Het is de magie van machine learing. Er moeten heel veel gegevens over gezichten worden ingeladen in een database. Hiermee kan een gezicht worden opgedeeld in vlakken. Vervolgens wordt het mogelijk om het statische beeld te laten spreken en bewegen als een echt persoon. Klinkt indrukwekkend he?

Samsung
Samsung Samsung

Schiphol is WeChat Pay Smart Airport

Misschien klinkt WeChat wel bekend in de oren. In China kun je niet om deze berichtendienst heen. Echt iedereen gebruikt het. Niet alleen stuurt deze app berichtjes heen en weer, maar het komt ook nog eens met een ingebouwde betaaldienst. Ieder jaar komen er steeds meer Chinese vakantiegangers naar ons mooie tulpenlandje. Denk aan een aantal van 500.000 per jaar via Schiphol. Mooie kans voor Schiphol om hierop in te spelen dus.

Vanaf nu mag Schiphol zich, als de eerste van Europa, WeChat Pay Smart Airport noemen. Dit betekent dat Chinese reizigers op Schiphol in verschillende winkels met WeChat kunnen betalen. Er hangen sterke geruchten rond dat WhatsApp net zoals WeChat wil uitpakken met een mobiele betaaldienst. Nu maar hopen dat het niet bij een gerucht blijft.  

WeChat
WeChat WeChat

Wij zijn Blauw Gras, aangenaam! Als één van de eerste dedicated social content bureaus weten wij als geen ander waar mensen echt voor in beweging komen.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie