Bandenfabrikanten benadrukken veiligheid

Nu het schandaal rond Ford en Firestone weer in het nieuws is, beginnen bandenleveranciers met een pr-offensief. Volgens de pr-managers gaat het om het veiligheidsgevoel bij de consument te verhogen en niet om meer banden te verkopen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vorig jaar moest autofabrikant Ford de Firestone-banden van het Explorer-model terughalen na een ongebruikelijk hoog aantal ongevallen. Onlangs heeft Ford zijn banden met Firestone verbroken en moet de Amerikaanse autoproducent ook in Europa de wagens van het type Explorer om de banden te vervangen.

Nan Banks, pr-baas van Michelin in Noord-Amerika, zond verschillende persberichten rond over de veiligheid van autobanden. Hij probeert ook verhalen in de media te krijgen over onderwerpen zoals de behandeling van een auto met een lekke band. Volgens Banks komt de extra aandacht voor het onderwerp echter niet door deze pr-activiteiten, maar doordat consumenten meer willen weten over de veiligheid van autobanden.

Ook hun concurrenten Goodyear en Continental General hebben aandacht aan het onderwerp besteed middels campagnes. Continental General plaatste advertenties over veiligheid van autobanden en ondersteunde dit met pr. De Rubber Manufacturers Association begon na het Firestone-schandaal van vorig jaar al met een campagne en heeft deze dit jaar voortgezet. Deze handelsgroep gaat ook op Amerikaanse middelbare scholen laten voorlichten over veiligheid van autobanden. (bron: PRWeek US)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie