Liveblog Cannes: Embassy of Dutch Creativity dit jaar in kroeg

Adformatie houdt je op de hoogte van het laatste nieuws rond het Cannes Lions International Festival of Creativity 2024.

Ook dit jaar geeft Adformatie acte de présence in Cannes. Dit overzicht wordt continu bijgewerkt.
17 APRIL

Embassy of Dutch Creativity dit jaar in kroeg: 'Past bij Nederland'

De zoektocht van de Embassy of Dutch Creativity naar een nieuwe locatie is tot een eind gekomen: de 'Nederlandse handelsmissie' zetelt dit jaar in een kroeg in Cannes. 

De keuze voor een bar past helemaal bij het doel van de Embassy én de huidige tijdsgeest, zegt initiatiefnemer Kyra Roest. 'Waar het lijkt of het ieder jaar in Cannes groter en duurder moet, kiest de handelsmissie voor kleinschaligheid en intimiteit. Een bar is van nature een plek voor creativiteit en verbinding. Mensen komen er om te netwerken en elke ontmoeting biedt kansen voor nieuwe ideeën en vriendschappen. En dat is exact wat we mogelijk maken in deze kroeg.'

De Embassy begon ooit in twee cabana's op de Boulevard de Croisette. Vorig jaar zetelde de Embassy in een villa aan diezelfde boulevard. Omdat de kosten voor locaties in Cannes steeds hoger worden, besloot de Embassy dit jaar weer uit te wijken naar een nieuwe locatie. Vakgenoten konden een voorkeur uitspreken in een online poll; voor een garden villa, yacht club of bar. De laatste, tevens meest voordelige optie is daar nu uitgekomen. De exacte locatie van de bar is de Rue de la Fontaine 3.

De Embassy of Dutch Creativity, opgericht in 2016, is een initiatief van onder meer ADCN, VIA, Dutch Digital Design en Ambassadors. Het doel van de Embassy is om de internationale zichtbaarheid van de Nederlandse creatieve industrie tijdens Cannes Lions te vergroten. Geïnteresseerde partijen kunnen zich hier aanmelden. 

12 APRIL

Dit zijn de Nederlandse juryleden

Er zijn op dit moment vijf Nederlandse vakgenoten als Cannes Lions-jurylid aangemeld. Dat meldt Orange Lions, de organisatie (bestaande uit Kerrie Finch en Kyra Roest) die Nederland vertegenwoordigt op het internationale reclamefestival. Vorig jaar waren het er in totaal veertien, dus we gaan er vanuit dat er binnenkort meer Nederlandse juryleden zich zullen aandienen. 

Digital Craft:
Jouke Vuurmans, partner & cco, MediaMonks

Creative Business Transformation: 
Nabil Nasser, global head of Heineken & Amstel Brands, The Heineken Company

Creative Data:
Céline Van Ness, media strategy director, Publicis Groupe Benelux

Innovation:
Jody Samuel-Ike, global brand director, Portfolio Scotch & Gordon’s Gin, Diageo

Media:
Elias Reinheimer, cco, Havas Play (Havas Media/Creative group)

De volledige lijst van juryleden is hier te bekijken. 

Raw doet wederom oproep aan bureaubazen: 'Investeer in talent!'

Raw, platform voor creatief talent, kondigt de jaarlijkse Summer Course aan. Dé manier om talenten het Cannes Lions-festival te laten ervaren, aldus het Raw-bestuur. 

Bureaus en merken uit de creatieve sector kunnen hun jonge talenten aanmelden voor het zesdaagse educatieve programma. De inschrijvingen hiervoor zijn nu geopend.

Mara Janssen, bestuurslid Raw: 'Cannes Lions is ongelooflijk inspirerend, maar normaal gesproken is het vooral een evenement voor vakgenoten in hogere posities. Je ziet er met name bureaubazen, terwijl de jonge talenten in Nederland achterblijven. Zonde, want juist voor hen is er zoveel te leren in Cannes.'

Met de Summer Course biedt Raw bureaus kortom de kans om te investeren in hun talent, dat vervolgens 'met een rugzak vol kennis en inspiratie terugkeert op werkvloer', aldus het bestuur. 

Lees hier meer over het inschrijven en de voorwaarden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie