Premium

Britse en Duitse shoppers raadplegen eerder Amazon dan Google

In 2018 wordt 44 procent van alle in-store retailverkopen in Europa gedaan na een online oriëntatie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zo voorspelt Forrester. 44 procent, dat is omgerekend 920 miljard euro. In 2013 bedroeg dit percentage 31 procent - een bedrag van 539 miljard euro.

In Forrester’s Europese ‘cross-retail sales forecast’, waarbij 13.000 consumenten werden ondervraagd,  is verder te lezen dat met name de Noord-Europese markten verantwoordelijk zijn voor de stijging in cross-channel verkopen. 72 procent komt van Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland.

De groei van &;online beinvloedde&; verkopen benadrukt volgens Forrester de noodzaak van digitale aanwezigheid voor Europese retailers, ook als de uiteindelijke verkoop niet online gebeurt. Met name mobiele apparaten zijn een persoonlijke shopassistant geworden, die consumenten ondersteunen bij het kiezen van de juiste aankoop.

Volgens Forrester moeten online retailers de customer journey optimaliseren om voordeel te kunnen halen uit de ‘mobiele momenten’, zodat men weet wanneer een klant informatie wil, of juist service.

Andere bevindingen:

- Europese volwassenen die in de laatste 3 maanden iets gekocht hebben, gebruiken Amazon net zo vaak als een zoekmachine, om producten te ontdekken. In Groot-Brittannië en Duitsland is het zelfs de populairste manier om een product te zoeken.

- Een kwart van de Europese volwassenen zoekt regelmatig online voordat ze iets kopen, al koopt 55 procent niet regelmatiog iets via het online kanaal.

- Ondanks de groei van online en mobile zegt een grote groep Europeanen (30 procent) niet vaak online te zoeken of iets aan te kopen.

Huishoudelijk
In 2018 wordt het meest verkocht in de categorieën huishoudelijke artikelen, speelgoed, elektronica, computers en sportartikelen: tussen de 54 en 73 procent van de verkopen komt uit deze categorieën.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie