C1000 in zee met 'misleidend' logo

Supermarktketen C1000 start komende week met de verkoop van tomaten met het keurmerk Weetwatjeeet.nl.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Voedingscentrum zei eerder dit logo te vinden.

Aan dat i.s.m. Milieudefensie tot stand is gekomen, zijn extra teelteisen gekoppeld gericht op milieu- en middelengebruik. Dat moet een extra schoon product opleveren. Telers leggen zich toe op teelt van producten waarbij residuen op maximaal 80 procent van de wettelijke normen liggen, met een maximum van drie middelen.

Verder moeten telers zich onthouden van het gebruik van middelen die op een zwarte lijst van Milieudefensie staan en is gesproken over energieverbruik en lichtuitstoot.

Campagneleider Wouter van Eck van Milieudefensie is . "Met deze uitkomsten kunnen we de oude tegenstellingen tussen milieubeweging en glastuinbouw achter ons laten. De tijd is aangebroken om bedrijven die zo goed presteren te belonen. Uiteraard hopen we dat meer bedrijven dit goede voorbeeld volgen."

Het Weetwatjeeet-logo zou volgens het Voedingscentrum de indruk wekken dat genoemde kasproducten gezonder zouden zijn dan andere groente. Het Voedingscentrum vindt het een verkeerd signaal, omdat alle groente en fruit die voldoen aan de wettelijke norm veilig en gezond zijn.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie