G+J investeert in collaborative marketing

Uitgeverij Gruner + Jahr neemt een 50% belang in collaborative marketingbureau trnd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De samenwerking is goedgekeurd door de mededingingsautoriteit en gaat met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2014 in. De participatie is in lijn met de strategie van G+J, die is gericht op uitbreiding met geïntegreerde marketingconcepten. Met G+J aan boord verwacht trnd sneller internationaal te kunnen groeien, cross-mediale campagneformats te kunnen ontwikkelen  en doelen eerder te behalen.

Het idee achter collaborative marketing is dat consumenten actief betrokken willen zijn bij hun favoriete merken. Kennis die uit die betrokkenheid vrijkomt, kan worden ingezet bij het promoten van nieuwe producten (word of mouth), het produceren van content in print en op social media (Social Content) of het ontwikkelen van producten (co-creation en real-life market research).

Trnd is in 2005 in Duitsland opgericht en wordt gezien als pionier op gebied van Collaborative Marketing in Europa. Het bureau heeft een eigen community met ruim1,7 miljoen consumenten en  werkt voor klanten als Procter & Gamble, Unilever, Henkel, Philips, Samsung,  L’Oréal, Beiersdorf en Mars. Ruim tweehonderd medewerkers werken aan de campagnes in zestien landen. Trnd zal blijven opereren als een onafhankelijk bedrijf met het hoofdkantoor in München. Ook de Europese vestigingen en huidige teams, waaronder het Nederlandse team met Richard Timman als Managing Director, blijven onveranderd.

Richard Timman (foto): “We zijn verheugd dat we een sterke partner hebben gevonden waarmee we samen kunnen bouwen aan de toekomst van Collaborative Marketing. De samenwerking zal beide partijen versterken: G+J kan ons unieke concept integreren in hun salesaanbod, terwijl trnd optimaal kan profiteren van het enorme netwerk van G+J. Daardoor kunnen we een snellere groei realiseren, terwijl we onze eigen identiteit behouden.”

Stan Sugarman, Chief Sales Officer en Chief Digital Officer bij Gruner + Jahr: “Met een aandeel van vijftig procent in trnd kunnen wij Gruner + Jahr tot een belangrijke marketingpartner maken in Europa en volledig nieuwe klantsegmenten aanboren. Deze versterking van onze advertentie business is een belangrijk onderdeel van de wereldwijde groeistrategie van Gruner + Jahr.

 

 

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie