Premium

‘Het blad Fiets, heerlijk om te lezen over versnellingsgroepen’

Het mediaportret van Johan van der Zanden, ING.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vertel me welke media je gebruikt en ik zeg wie je bent. Deze week het mediaportret van Johan van der Zanden, directeur communicatie ING Nederland.

Wat lees of luister je iedere ochtend als eerste?

Meestal check ik eerst even Twitter en Facebook. En daarna ontbijt ik elke dag vroeg, zo rond 6.30 uur, en dan lees ik het Financieele Dagblad.

Heb je nog een papieren krant?

Ik ben nieuwsgierig  en lees graag kranten. En dat komt goed uit vanuit mijn vak. Ik heb thuis het FD, AD, Volkskrant, Telegraaf en NRC. Want elke dag kan er wel wat over ING in staan. Ik vind het vooral heerlijk om ’s avonds het NRC te lezen. Is een fijn rustmoment op de dag. Daarom lees ik graag de papieren krant. Als ik de krant op  een tablet lees is de kans groot dat ik toch weer mijn email ga openen en aan het werk ga. En op zaterdag heb ik meer tijd om alle andere kranten te lezen.

Welke tv-programma heeft jouw leven veranderd?

Mijn vrouw Kirsten deed ooit met haar dansschool mee aan het showballet van de Soundmixshow. Ik kende haar nog van de middelbare school. Dat optreden heeft mijn interesse verder aangewakkerd. Inmiddels zijn we al 26 jaar gelukkig samen en 17 jaar getrouwd.

Met welk medium wil jij niet gezien worden?

Dat maakt me niet zoveel uit. Ik schaam me niet zo snel en heb niks te verbergen. Het cliché klopt dat je bij de kapper wel een de Story of Privé leest, dat doe ik ook. Ik zou deze bladen niet zo snel zelf kopen, maar ik blader ze op dat moment met plezier door.

Welk TV-programma had nooit mogen bestaan?

Ik ben van ‘vrijheid, blijheid’. Dus niet erg van het verbieden. Wel vind ik dat sommige reality programma’s goed hun ethische grenzen moeten bewaken. Bij Divorce Hotel worden bijvoorbeeld kwetsbare mensen gefilmd die nog vol emoties zitten en daarmee niet hun beste kant met de hele wereld delen, terwijl hun eigen kinderen machteloos toekijken.

Mijn ideale radiomoment is… 

Op de A2 elke ochtend naar Amsterdam. Dan luister ik naar het nieuws en achtergronden op BNR. En ’s avonds op dezelfde weg terug luister ik naar 538.

Aan welk programma koester je de mooiste jeugdherinnering?

Miami Vice. Maakte de wereld groter dan mijn geboorteplaats Veghel. Een stoere, snelle, spannende en internationale serie.

Als de krant een meneer is dan zijn sociale media…?

De kantine van de lokale voetbalclub. Iedereen voelt zich daar een beetje verbonden met elkaar. Vele gesprekken in de kantine gaan door elkaar heen. En we delen daar wel onze mening, maar niet heel diepgaand.

Welke titel zou jij graag restylen?

Ik heb niet één specifieke titel die ik wil veranderen. Wel vind ik dat sommige kranten, bladen of programma’s teveel kiezen voor de negatieve kritische en cynische insteek. We mogen personen en bedrijven soms best wat positiever benaderen en met meer respect. Iemand of iets doelbewust afbranden kan toch geen doel op zich zijn?

Welk blad is jouw guilty pleasure?

Het blad Fiets, het Race & MTB Magazine door en voor fietsers. Heerlijk om  te lezen over versnellingsgroepen, torsiestijfheid van frames, bergroutes door de Alpen, en allerlei onzinnige details over mijn favoriete hobby.

En wat jouw geheime tip?

Doe wat je leuk vindt en geniet daarvan. En hoe meer passie je in jouw eigen werk en privéleven stopt, hoe beter het gaat.

Als jij een site zou zijn, hoe ziet die er dan uit?

 Vrolijk, interactief, kleurrijk en duidelijk. Met een breed scala aan onderwerpen.

Gaat naar bed met?

 Het liefst met een goed boek. Ik heb laatst weer genoten van het boek van Frederik Backman “Een man die Ove heet”. Maar ik kijk voor het slapen ook graag naar RTL  Late Night met Humberto Tan.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie