(Mercurs) Tijdschrift van het jaar: LINDA.

‘Outstanding’, zegt de jury over LINDA.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vanavond zijn tijdens het jaarlijkse Tijdschriftengala traditiegetrouw de Mercurs uitgereikt.

LINDA. (Mood for Magazines) werd Tijdschrift van het Jaar, Robert van der Ham - AutoWeek (Sanoma Media) is uitgeroepen tot hoofdredacteur van het Jaar.

De jury over LINDA.:
‘Outstanding. De jury spreekt graag haar moerstaal, maar voor de constant hoogstaande kwaliteit van LINDA. past alleen dit Engelse superlatief.

‘LINDA. zet al tien jaar de toon in tijdschriftenland. Achter elke pagina, van servicerubriek tot coverreportage, schuilt een doordacht idee. Van jubileumnummer 100 (400 pagina’s schoon aan de haak; 100 lezeressen op de uitklapcover) werden welgeteld 252.915 exemplaren verkocht!

‘Met apps voor iOS en Android en de lancering van een eigen nieuwssite blijft LINDA. voorop lopen. Vernieuwing zit in het dna van LINDA. De vier specials (Meiden, Mode, Wonen en L’Homo) scoren soepel mee en trekken andere adverteerders en lezers aan. Organiseert LINDA. een Kippenvelconcert? De HMH staat bomvol!

LINDA. is een parel voor het vak. Na 2004 is het nu opnieuw raak: LINDA. wint de Mercur Tijdschrift van het jaar 2013.’

AutoWeek
De jury over hoofdredacteur van het Jaar, Robert van den Ham - AutoWeek (Sanoma Media):

‘Automatische piloot? Nooit van gehoord. Zijn tomeloze drive is een dagelijkse injectiemotor voor de redactie van AutoWeek, die Robert van den Ham met passie en plezier aanstuurt. In 2013 vormde hij de printredactie om tot merkredactie. Zijn team is niet langer alleen actief voor het weekblad of de maandspecials, maar ook voor de site, tablet en mobiele apps, sociale media en video.

‘Bovendien lanceerde AutoWeek de Video App en twee titels in print: glossy GTO Magazine (kwartaalblad) en AutoWeek Classics (maandelijks magazine over klassiekers). Daarnaast bedacht hij, met marketing en sales, acties die tot extra advertentie-omzet hebben geleid en ging hij een slimme samenwerking aan met het Algemeen Dagblad.

‘Zijn ongeremde enthousiasme en professionele ambitie om op alle mediaplatformen uit te blinken, maakt van hem een hoofdredacteur 3.0.’

De andere winnaars:

Lancering van het Jaar: ;s Health - Hearst Magazines Netherlands

Artdirection van het jaar: - Hearst Magazines Netherlands (Choque Ling Lau)

Marketingactie van het jaar: Margriet – ‘’ (Sanoma Media)

Innovatie van het jaar: Historisch Nieuwsblad – ‘’-app (Veen Media)

Tijdschriftreportage van het jaar: Vrij Nederland(Weekbladpers Media)

Tijdschriftenretailer van het jaar:

Mercur D’Or/LOF-prijs voor publiekstijdschriften: Arendo Joustra (Elsevier)

De jury bestond uit José Rozenbroek (sinds 2012 zelfstandig bladenmaakster, daarvoor hoofdredacteur van onder meer Elle), Hans Wilbrink (media-adviseur en bestuurslid LOF), Ruud de Langen (ceo Mindshare), Sabine Verschueren (artdirector), Gijs Vroom (Emerce), Astrid Prummel (Adformatie) en Harriët Schier (algemeen secretaris Groep Publiekstijdschriften)

 

Foto

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie