Microsoft Advertising: 'bezoektijd maatgevend voor branding campagnes'

De tijd die een bezoeker spendeert op een webpagina zou maatgevend moeten zijn voor het meten van het effect van online branding campagnes, vindt Microsoft Advertising.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit advies vloeit voort uit een uitgebreid onderzoek dat Microsoft Advertising heeft uitgevoerd in samenwerking met Eyeblaster, genaamd 'dwell on branding'. Tijdens het onderzoek is gekeken naar twintig verschillende online advertising campagnes. Daarbij werd onderzocht wat het effect is van de online bezoektijd en engegament op branding. Door de tijdsduur van de confrontatie met een advertentie te vermenigvuldigen met de mate van betrokkenheid bij het merk (engagement), komen de onderzoekers voor iedere online advertentie tot een zogenaamde 'dwell score'. Hoe hoger de dwell score, hoe positiever de houding van de consument tegenover het merk.

Campagnes met een hoge dwell score zouden drie keer effectiever zijn als het gaat om het stimuleren van de consument om op zoek te gaan naar een bepaald merk dan campagnes met een lage dwell socre. Daarnaast is er sprake van een verhoging met 69% bij advertenties op pagina's die relatief lang worden bekeken. Dit uit zich in een verhoging van het websitebezoek van het merk, een stijging van het aantal pageviews en de tijd die is doorgebracht .

Anita Caras, Market Insight Lead bij Microsoft Advertising, lichtte het onderzoek vanochtend toe tijdens een ontbijtsessie ter gelegenheid van de . Volgens Caras is een omslag nodig in de online branche. 'Voor online branding campagnes zal het meten van effect van cijfers over doorklikken moeten verschuiven naar gegevens over online bezoektijd, de dwell score.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie