Nederland Lingoland Protest/PR Test

Prachtig hoe de nieuwe omroep Max maximaal profiteert van de Lingo-perikelen. Die zelfs leiden tot vragen in de Tweede Kamer, je gelooft het niet.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

CDA boos en PvdA ruikt ineens scoringskansen –pak AOW van oudjes aan, maar pak ze Lingo niet af. Volgens het CDA gaat het niet om een simpel spelletje maar speelt de vraag wie nu de macht heeft bij de Publieke Omroep in Hilversum: die door het CDA verfoeide netmanagers of de omroepbonzen, in dit geval oud-reclameman Karel van Doodewaerd van de Tros.

Ouderenomroep Max gaat voluit natuurlijk. Met een protestactie. Dagelijks kijken ruim 800.000 mensen naar Lingo, waarvan driekwart 50 jaar of ouder is. Max-directeur Jan Slagter: "Het is belachelijk dat Lingo verdwijnt omdat er teveel ouderen naar kijken. Het lijkt wel alsof ouderen nog alleen maar worden neergezet als probleemgevallen en niet serieus worden genomen. Het is mij ter ore gekomen dat de commerciële zenders Lingo graag willen overnemen. Dit mogen we absoluut niet laten gebeuren." Een prachtig Protest/PR Test, ruikt ook hij.

Stel je voor, Lingo naar de commercialo’s dat is toch een ramp, niet waar? Nou niet dus. Maar er is iets dat ik niet snap: waarom wil Jan Slagter dat programma zelf niet hebben? Raar. Geen ruimte, geen geld, te vroeg om die kaart op tafel te leggen?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie