Omarm het Tweede Scherm!

Televisiemakers zijn een beetje huiverig voor het tweede scherm, ogen en oren moeten toch immers gericht zijn op de televisie! Helaas is deze gedachte achterhaald, uit onderzoek blijkt dat 40% van de Amerikanen al met z'n Smartphone of Tablet in de weer is tijdens het tv-kijken. Reken maar dat het in Nederland niet veel anders is.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Van die 40% is natuurlijk een deel aan het Wordfeud-en, Sudoku-en of iets anders aan het doen dat op geen enkele wijze is gerelateerd aan het programma. Deze groep kan heel goed multitasken en heeft genoeg aan het geluid en een sporadische blik op het eerste scherm. Onderzoek, dat nu in het Verenigd Koninkrijk wordt uitgevoerd, zal waarschijnlijk aantonen dat een deel van deze groep niet had 'gekeken' wanneer zij niets in de handen zouden hebben.

Een ander deel is 'sociaal' bezig, niet alleen op Facebook, Twitter of Hyves, maar ook het SMS-en, Pingen, WhatsApp-en schaar ik daaronder. Kijk eens naar het Twitter plaatje links, ik heb gezocht op het RTL5-programma `Barbie's Bruiloft`. Stuk voor stuk jonge meiden van de generatie T(witter) met allemaal openbare profielen waarop ze iedere activiteit van hun wakkere bestaan delen met gemiddeld 122 volgers en 7.700 tweets, die extra gratis promotie maken voor dit juweeltje.

Een ander BBC onderzoek toont aan dat 24% van de kijkers jonger dan 35 liever live dan uitgesteld kijkt, zodat ze mee kunnen doen aan de discussie op de sociale netwerken en 19% kijkt live ivm de spoilers op de sociale media.

Onder de streep leveren tweede schermen dus meer kijkers op, koester ze niet alleen, maar geef ze een social playground, dus met koppeling naar de sociale netwerken, waarop ze zich kunnen manifesteren.

Mobile Marketing Nederland 2012 (www.MobileMarketingNederland.nl)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie