Opdrachtgevers niet klaar voor mobiel

Mobiel is de toekomst, stelt 82 procent van de Nederlandse marketeers. Toch denkt slechts 4 procent van de opdrachtgevers 'mobile first', zo blijkt uit een publicatie van de DM Barometer.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Uit de publicatie 'Mobile mysteries ontrafeld' van de DM Baremometer blijkt dat 82 procent van de Nederlandse marketeers vindt dat mobile de toekomst is. Dit beeld zou vooral gebaseerd zijn op technische ontwikkelingen en het feit dat vrijwel iedereen een mobile device heeft.

Ook laten de budgetten van mobile een groei zien. Zo stelt 57% van de opdrachtgevers dat het budget voor mobile dit jaar is verhoogd ten opzichte van 2012. Ook 72 procent van de dienstverleners bevestigt dat het budget bij hun opdrachtgevers is gestegen.

Opvallend is dat slechts 4 procent van de opdrachtgevers 'mobile first' denkt als het om businessstrategie gaat. 82 procent zou 'web first' georiënteerd zijn, waarbij online de leidende businessstrategie is. Ook zouden maar weinig opdrachtgevers 'mobile ready' zijn.

• 66% heeft de website nog niet geoptimaliseerd voor mobiel (bij 36% is dit in ontwikkeling);
• 84% heeft de e-mailuitingen nog niet geschikt gemaakt voor mobiel (bij 45% is dit in ontwikkeling);
• bij 39% is de dienstverlening via een app beschikbaar

Ook is de verantwoordelijkheid voor mobile bij veel opdrachtgevers niet bij een mobile specialist belegd. Slechts bij 7 procent is dat wel het geval. 87 procent van de dienstverleners gaf aan dat mobile bij opdrachtgevers nog nauwelijks in de marketingmix is opgenomen.

Het volledige rapport en bijbehorende infographic is te downloaden via de De DM Barometer Special - ‘Mobile mysteries ontrafeld’ is in samenwerking met de DDMA commissie Mobile opgesteld.

Meer mobile nieuws op zusterblog

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie