QR-codes: Géén punt bij KARWEI (QR Code Case)

Een QR-code kan op eenvoudige wijze een bijdrage leveren aan het lanceren van een Facebook pagina. Zo liet Van Neerbos Bouwmarkten (KARWEI en GAMMA) zien bij de lancering van hun nieuwe social media platform op Facebook.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Stel, je lokale markt is belangrijk voor je en besluit daarom de identiteit en de herkenbaarheid van je lokale winkels te onderstrepen met een eigen Facebook pagina. Een heel KARWEI als 160 winkels gelijktijdig met Facebook aan de slag moeten.

De facebook fan pagina’s van KARWEI zijn bedoeld om de klantenbinding te vergroten. Klanten die de lokale vestiging liken kunnen rekenen op leuke aanbiedingen en als eerste acties online bekijken.
Om de facebook pagina bekend te maken bij de lokale consument werd door VNB besloten plaatselijk flyers te verspreiden met een uitnodiging om de facebook pagina van de vestiging te bezoeken en te liken.
Probleem bij een nieuwe facebook pagina is echter dat er eerst 25 likes gescoord moeten zijn voordat een definitieve URL (zoals www. facebook.com/KARWEIRoosendaal) wordt toegekend.Dit probleem werd ondervangen door een dynamische QR-code op de flyer te zetten die, als de definitieve URL beschikbaar was, direct kon doorverwijzen naar het definitieve webadres van de vestiging. Een bijkomend voordeel van de QR-code in combinatie met de facebook pagina van KARWEI is dat gebruikers met een mobiel apparaat snel toegang hebben tot de voor mobiel geoptimaliseerde facebook pagina en direct een like kunnen geven.

Of Intergamma, de franchisegever van KARWEI, in de toekomst meer gebruik gaat maken van QR-codes, voor productpresentaties, videohandleidingen of couponacties is nog niet bekend. Daar wordt nog op gestudeerd.

Intergamma B.V. is een franchiseorganisatie voor bouwmarkten in Nederland en België. Met de exploitatie van de winkelformules GAMMA en KARWEI is Intergamma marktleider in de doe-het-zelfmarkt in de Benelux. In Europa behoort Intergamma tot de vijftien grootsten.

MobileMarketing.nl 2013

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie