Slimme printinnovatie: de halve seal

Innoveren bij print, is dat nog wel mogelijk? Jazeker, De Smaak van Italië introduceert met drukker Senefelder Misset deze vrijdag: de halve seal.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tijdschriften kunnen ook nog prima innoveren zonder bits en bytes. Deze week komt een slimme verbetering op de markt: de halve seal. Met deze semi-shrunked seal kunnen meerdere magazines in een pakket én kan de consument toch bladeren in de tijdschriften. Ideaal voor pakketaanbiedingen, extra bijlages en (commerciële) bijsluiters.

Die hebben nu als nadeel dat de potentiële kopers niet even door de magazines heen kunnen bladeren. Een losse nummerkoper weet daardoor niet wat de precieze inhoud van het pakket is. Uit ervaring weet ik dat er nogal wat losse nummerkopers zijn die pas voor het schap beslissen welk blad ze aanschaffen. Natuurlijk is de cover belangrijk, maar de inhoud telt voor veel titels minstens zo zwaar. Met een halve seal blijft de inhoud grotendeels leesbaar.

De primeur is voor De Smaak van Italië. Het zomerpakket van dit magazine, gedrukt bij Senefelder Misset, bestaat uit 2 edities met een extra bijlage. Deze zijn als één pakket half geseald, waardoor het mogelijk blijft door de totale inhoud te bladeren. Deze halve seal loopt over het linkerdeel van het pakket. Traditioneel gesealde magazines zijn niet in te zien door de consument. De verwachting bij uitgever, redactie, drukker, distributeur en retailers is dat de verkoop hoger zal zijn dan gewoonlijk. Meer potentiële omzet zonder extra kosten, een innovatie van een kleine uitgeverij waar de hele branche van kan profiteren. En minder dan de helft aan plastic per tijdschriftpakket is sowieso een goed idee.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie