Superheld op geitenwollen sokken strijdt voor bewustwording

De nieuwe campagne van Greenzine roept de hulp in van een superheld. Chuck Greenman moet consumenten helpen groene keuzes te maken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Greenzine is een groen platform, geïnitieerd door Stichting Batterijen (Stibat). Die zorgt ervoor dat lege batterijen in Nederland worden ingezameld. Naast de logistieke en organisatorische kant werkt Stibat ook aan bewustwording. De nieuwe online campagne, ontwikkeld door Yes2web, maakt daar deel van uit en moet mensen aan het denken zetten over duurzame alternatieven.

De Facebookapp (voor mobiele gebruikers ) daagt mensen daarom uit om te ‘vechten’ tegen een kwaadaardige robot. Door steeds te kiezen voor het duurzame alternatief, verzamelt de speler punten op de ‘Chuck-O-Meter’. Vanaf zestig procent goede antwoorden dingen deelnemers mee naar duurzame prijzen, zoals een fairphone, een bamboe boxershort, of een week rijden in een elektrische Tesla Roadster. Daarnaast heeft een eigen Facebookpagina, waarop hij groene tips deelt met zijn volgers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie