TGIF: April's over!

Brandfighters geeft in deze TGIF een recap van vier campagnes uit april die het bureau opvielen.

The National Autistic Society: Make it Stop
Van 27 maart t/m 2 april was het World Autism Awareness Week. The National Autistic Society plaatste deze inhakende video, waarin een meisje met autisme haar ervaringen in haar dagelijkse leven deelt.


Burger King: The connected Whopper
Afgelopen maand maakte Burger King op een creatieve manier gebruik van Google Home. De videoadvertentie van Burger Kind was 15 seconden en dat was niet lang genoeg om uit te leggen wat de Whopper zo bijzonder maakt. Daarom werd Google Home aangesproken om verdere uitleg te geven. De advertentie werd door Google geblokkeerd, maar toch wist Burger King met een tweede versie van de advertentie de Google Home weer te kunnen activeren.

McDonald’s: That place
Deze campagne van McDonald’s viel ook op. Waarom? Omdat de merknaam McDonald’s er niet in voorkomt. McDonald’s koppelt Coke aan een plaats waar deze het beste smaakt, zonder te zeggen waar die precies is. 

Netto: Die Oster-Überraschung
Dit was wel de mooiste inhaker op Pasen van dit jaar. Supermarktketen Netto laat de kijker zien waar de paashaas vandaan komt. Hoe is deze traditie ontstaan en waar komen die chocolade eieren vandaan?


April zat vol met bijzondere campagnes die op hun eigen manier opvielen. Heb jij nog een tip of campagne gezien die er absoluut tussen moet? Eind mei geeft contentmarketingbureau Brandfighters je weer een recap!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie