Top-100 adverteerders laten kansen liggen op Facebook

Van de honderd grootste adverteerders in Nederland is liefst eenderde niet aanwezig op Facebook.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De adverteerders die wel aanwezig zijn op Facebook laten grote kansen liggen. Zo blijft het gebruik van pagina's in het Nederlands, op maat gemaakte pagina's en een eigen verkorte Facebook-link vaak achterwege. Dit blijk uit een onderzoek, uitgevoerd door , een full service internetbureau dat is gespecialiseerd in Facebook fanpages, applicaties en koppelingen.

Slechts 68% van de grootste adverteerders heeft een Facebook pagina. Van deze groep maakt 41% gebruik van op maat gemaakte pagina's om zichzelf beter te profileren, 60% beeft een pagina in het Nederlands en 36% heeft een verkorte Facebook link (zoals facebook.com/heineken).

Ook als bedrijven wel op Facebook actief zijn, gaat dat niet altijd met volle inzet. "KPN is een van de grootste adverteerders in Nederland, maar hun Facebook pagina getuigt van weinig sociale vaardigheden", aldus Jop Bröcker, directeur van Yes2web. "De staat vol met klachten, zonder enige reactie van KPN. Op een dergelijke manier kan je er beter voor kiezen niet op Facebook aanwezig te zijn." Gelukkig zijn er ook bedrijven die de kracht van Facebook wel ten volke benutten. Zo zijn de pagina's van , , en goed ingericht en gaan zij de interactie aan met hun doelgroep. Niet toevallig hebben zij een top 10-notering innemen als het gaat om aantallen fans.

Het onderzoek is door Yes2web in de laatste week van februari 2011 uitgevoerd. Alle Facebook-pagina's van de honderd grootste adverteerders in Nederland zijn onderzocht op een tiental vooraf vastgestelde kenmerken.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie