McDonald's laat gasten punten sparen voor gratis producten

Het spaarprogramma is de volgende stap in de digitale strategie van de restaurantketen.

McDonald's introduceert een eigen spaarprogramma in zijn app, genaamd MyMcDonald's Rewards . App-gebruikers verdienen punten door een bestelling te plaatsen en kunnen met genoeg gespaarde punten gratis producten claimen.

Het spaarprogramma maakt onderdeel uit van McDonald's digitale strategie en is bedoeld om de populariteit van de McDonald's-app te vergroten. 

Advertentie
advertisement

Punten sparen

De McDonald's-app is beschikbaar voor Android en iOS, en is op meer dan drie miljoen Nederlandse smartphones geïnstalleerd, aldus het bedrijf. Eén op de drie appgebruikers logt minimaal eens per maand in.

Van die groep spaart nu meer dan één op de drie gebruikers via het Rewards-programma, wat neer lijkt te komen op enkele honderdduizenden mensen. Klanten dienen de McDonald's-app te openen bij de kassa om een qr-code te laten scannen. 

McDonald's is onlangs gestart met het spaarprogramma, dat tien punten geeft voor elke bestede euro. Klanten krijgen de eerste 25 punten cadeau. Inmiddels zijn er al ruim vijftig miljoen punten gespaard en zijn de eerste gratis producten geclaimd. Eén op de vier appgebruikers koos in dat geval een klein portie Franse frietjes, aldus McDonald's. 

App moet relevanter worden

Rik Vandewall, head of digital van McDonald's Nederland: 'De afgelopen jaren hebben we veel geïnvesteerd in onze digitale kanalen omdat we daarmee nog relevanter en persoonlijker kunnen worden voor onze gasten. Het lanceren van MyMcDonald’s Rewards is de volgende stap hierin.'

De restaurantketen wil met het spaarprogramma zijn app persoonlijker en relevanter maken voor zijn gasten. Het is aannemelijk dat de app bij elke besteding - die gescand wordt via de qr-code - meer te weten komt over het gedrag van de klant. Bijvoorbeeld wat hij of zij graag bestelt.

Spaarprogramma wint aan populariteit

McDonald's is het nieuwste bedrijf dat een spaarprogramma voor klanten introduceert. Jumbo voert het programma Jumbo Extra's, Blokker heeft het Blokker&jij-programma en automobilisten kunnen bij Esso punten sparen door te tanken.

Ook deze spaarprogramma's bieden voordelen voor klanten en geven informatie over hun koopgedrag door aan de bedrijven, die hun marketing zo persoonlijker kunnen maken.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie