‘63 procent CMO’s bepalend voor ondernemingsstrategie’

Een ongekend aantal, 94 procent van alle marketingdirecteuren, zegt te denken dat mobile een doorslaggevende succesfactor zal blijken in hun business.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat is 80 procent méér dan twee jaar geleden, zo becijferde IBM voor zijn rapport ‘Stepping up to the challenge: How CMOs can start to close the aspirational gap study’.

Het onderzoek dat aan de rapportage vooraf ging kwam tot stand op basis van face-to-face-interviews met CMO’s in 56 landen en 19 industrieën wereldwijd. De strategische bemoeienis van CMO’s in hun organisatie neemt verder toe. In 63 procent van de gevallen is de marketing directeur betrokken bij het bepalen en formuleren van strategische organisatiedoelstellingen ‘over all’. Daarin hoeft de CMO alleen de CFO boven zich te dulden, die in 72 procent van de gevallen aanschuift om vast te stellen wat de richting en het beleid wordt.

Een vergelijkbaar aantal van hen geeft aan dat marketing analytics een belangrijke rol zal spelen bij het bereiken van hun doelstellingen, maar tegelijk zegt 82 procent dat zijn/haar organisdatie niet goed in staat is om te gaan met het kapitaliseren van de data explosie. Drie jaar geleden was dat percentage overigens ook al 71 procent. Ook social media zijn een punt van zorg: de enorme snelheid waarmee die groeien geeft 66 procent het gevoel een achterstand op te lopen.

John Kennedy, vice president, marketing, global business Services bij IBM: ‘Wie gesprekken voert met CMO’s van over heel de wereld en in verschillende industrieën, merkt dat steeds meer bedrijven druk zijn hun fysieke aanwezigheid en hun digitale precence op elkaar af te stemmen. Doel is vanzelfsprekend een naadloze, geïntegreerde customer experience.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie