ADCN lanceert talentprogramma ‘The Creative of the Future’

De club wil creatief talent structureel meer vaardigheden en kennis bieden.

Het doel van de is om daarmee een cultuur van lifelong learning te creëren. &;The Creative of the Future&; wordt ontwikkeld in samenwerking met meerdere topcreatieven, learning partners en met Jonge Honden en RA*W.

Collectief talentontwikkeling organiseren

‘Zowel bij ADCN als in ons vak doen we veel te weinig om creatief talent te helpen bij hun uitdagingen, persoonlijke en professionele ontwikkeling en dromen’, aldus Dinesh Sonak, ADCN-directeur. ‘Het gaat zowel om het beheersen van klassieke crafts in bijvoorbeeld grafisch design, art direction en conceptontwikkeling, als om het toepassen van de creatieve vaardigheden van vandaag en morgen.’

‘Bij veel bureaus - vaak relatief kleinere MKB-bedrijven met continue druk op tijd en budget - zijn er onvoldoende middelen om aan professionele ontwikkeling te werken. Maar het is ook een kwestie van prioriteiten stellen en learning meenemen in je agenda en business model. Het is hoog tijd dat ADCN en andere clubs op een meer strategische wijze gaan samenwerken en talentontwikkeling collectief gaan organiseren.’

Learning Agenda

Het concept voor het programma is ontwikkeld tijdens een co-creatie sessie met creatief directeuren, bestuursleden van Jonge Honden en RA*W en ADCN-bestuurders Alvaro Sotomayor (Wieden + Kennedy Amsterdam) en Reinier Steures (Natwerk). Hieruit kwam de behoefte naar voren om een T-shaped of X-shaped creatief op te leiden, die een diepe passie voor creatie en specialisatie in een ‘craft’ combineert met multidisciplinaire creativiteit en begrip van ondernemerschap, productontwikkeling, business innovatie en design-thinking.

‘Bij ambitieus talent is er veel frustratie, omdat ze meer verwachten qua support en begeleiding vanuit hun werkgevers&;, voegt Steures toe. De meeste topcreatieven zijn echter niet per se creative leaders en goede mentoren. Veel van onze senior leden geven aan meer coachings- en leiderschapsvaardigheden nodig te hebben en zelf te willen leren van jong talent. Jonge Honden en RA*W doen fantastisch werk op vrijwillige basis, maar komen simpelweg tijd en middelen tekort om nog meer impact te hebben en te groeien.’

Campagne

Samen met Halal heeft ADCN Wouter Keijzer en Part of Something gevraagd om een concept en campagne te bedenken om het Creative of the Future-programma onder de aandacht te brengen. &;Het leek ons grappig om het verhaal over de creatief van de toekomst te vertellen vanuit een jaren tachtig of negentig perspectief, toen veel talenten van nu geboren zijn&;, vertelt Wouter Keijzer. &;Op basis hiervan hebben we een creative superhero bedacht, een allround creative mastermind die allerlei soorten problemen oplost.&;

De eerste activiteiten gaan in het tweede kwartaal van 2016 van start. ADCN zoekt naar honderd ambitieuze en leergierige creatieve talenten in advertising en design en naar senior creatieven die tijd willen maken voor mentorships. Voor senior creatieven die bijdragen aan het talentprogramma worden coaching- en leiderschapstrainingen georganiseerd.

Meer informatie over het aanmelden en een speciaal Talent Membership is te vinden op de .

Lees hier ook een interview met Dinesh Sonak over .

Credits
Productie: Part of Something
Co-productie: An & Nas
Concept & Regie: Wouter Keijzer
Art Direction: Kevin Verbeek
Styling: Chavelli Martodihardjo
Camera: Hayo van Gemert
Licht: Otto Ligt
Grading: Erik in de Grot
Sound Design & Music: Henk-Jelle de Groot & Ting Fung Cheung
Cast:
Boy: Labud
Girl: Maria
VO: Lee Gordon
Creatives: Dinesh, Rachna & Reinier
Met dank aan:
Halal
Natwerk
Cam-A-Lot
Platform P
Monica Lastdrager
Bouwe de Boer

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie