'Ahold vergeet kleine belegger'

Supermarktconcern Ahold vergeet de kleine belegger. Om vertrouwen te winnen moet het concern juist die groep zien te bereiken. Dat stelde P. Stamsnijder van communicatiebureau Bikker Euro RSCG woensdag.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

'Ik heb de afgelopen dagen alleen financiële berichten gezien. Het bestuur redeneert vanuitfinanciële markten en is vergeten dat Ahold een volksaandeel is. Dan moet je dit ook aan het volkuitleggen.'

Volgens de 'crisisspecialist' kan het bedrijf die groep vrij makkelijk bereiken. 'Laat ze eenadvertentie zetten en zo iets van de zorg wegnemen. Ik ben ook benieuwd of de beleggers in hetAH Vaste Klantenfonds een brief krijgen, of dat Albert Heijn een informatieavond belegt.'

Volgens Stamsnijder interesseren die financiële berichten het publiek geen bal. 'Het bestuurmoet zich begripvol en kwetsbaar opstellen in bijvoorbeeld een actualiteitenprogramma.'

Verder denkt Stamsnijder dat het slim is om een geheim wapen in te zetten. 'Daarbij denk ikbijvoorbeeld aan Albert Heijn, oud-topman van supermarktconcern Ahold. Hij moet het vertrouwenin de onderneming uitspreken. Hij heeft deze week al gezegd dat hij zich 'zwaar verneukt' voelt. Alshij nogmaals in het nieuws komt met dergelijke uitspraken, is dat gevaarlijk voor de onderneming.'

Verder denkt Stamsnijder dat Ahold er verstandig aan doet om ook president-commissaris H.de Ruiter naar buiten toe op te laten treden. 'Hij gaat nu alleen intern te werk. Ahold is eenvolksaandeel. Dan werkt het allemaal toch iets anders.'

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie