Bestfoods richt zich op koelverse producten

Koelverse maaltijden en dranken moeten in vijf jaar 15 procent van de omzet van Unilever Bestfoods Nederland (UBN) uitmaken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Directievoorzitter Anthonie Stal zegt in Het Financieele Dagblad dat dit zijn ambitie is. Unilever Bestfoods is eigenaar van merken als Bertolli, Unox, Conimex en Ola. Nu is de bijdrage van koelvers op de totale omzet van UBN (1,2 miljard euro) nog verwaarloosbaar.

Unilever maakt van origine houdbare producten als soepen, sauzen en margarines. Deze categorieën groeien mondjesmaat in Nederland, terwijl de markt voor koelvers met gemiddeld 8 tot 12 procent per jaar toeneemt. Vooral koelverse maaltijden en sappen zijn gewild. Ook extra gezonde zuivel is een snelle groeier, met een omzetstijging van jaarlijks 25 procent. Campina en Danone hebben die markt nu voor een groot deel in handen.

Unilever begint dit voorjaar een Europees offensief in zuivel met de introductie van cholesterolverlagende melk en yoghurt in dertien Europese landen. Dit voorjaar wordt ook met Unox-soep een nieuw product gelanceerd voor de koelversmarkt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie