CBS: consumptiegroei groeit in februari met 1,6 procent

Bij de meeste bedrijven wordt slechts een klein deel van het potentieel van intranet benut. Dat blijkt uit de tweede meting van de Intranet Monitor van mangement consultancy Twynstra Gudde.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hoewel veel bedrijven fors investeren in intranet, blijven deze toch vaak steken in het bieden van nieuws en informatie. Toepassingen voor tweerichtingscommunicatie, kennisdelen en samenwerken zijn veel minder vaak te vinden. De technologie wordt nog niet op grote schaal ingezet in werkprocessen. Daardoor blijft intranet vaak een handige, maar eigenlijk te dure informatietoepassing.

In de top 10 van problemen waar men tegenaan loopt worden met name genoemd: technische problemen, scepsis in de organisatie over de meerwaarde, gebrek aan acceptatie en draagvlak bij de gebruikers, een te weinig planmatige aanpak en het feit dat het meer menskracht kost dan verwacht.

Intranet blijkt wel duidelijk meer ingeburgerd te zijn dan bij de eerste meting. Er is meer informatie beschikbaar, er komt vaker beleidsinformatie op en vooral de HRM-afdeling heeft in de afgelopen twee jaar intranet ontdekt.

Om intranet ook echt te gaan benutten bij het innoveren van werkprocessen, zodat het ook concurrentievoordeel en kostenbesparing oplevert, zullen lijnmanagers ook met ideeÃ

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie