Cijfers van de mobiele situatie in Nederland.

De meeste cijfers die je tegenkomt zijn schattingen of verouderd. In een onderzoek van Intomart GfK in opdracht van Stichting Kijkonderzoek Nederland komt wel het één en ander naar voren

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

.

GfK is dé Nederlandse organisatie die onder andere de verkopen van mobiele devices binnen Nederland meet.
Het onderzoek richt zich op het bekijken van audiovisuele content door Nederlanders en op welke apparaten dit het meest gebeurd. Tegelijkertijd geeft het een inkijkje in het bezit van mobiele devices onder Nederlanders, verdeeld per leeftijdsgroep.

Een paar feiten:

- De ‘smartphone-dichtheid’ is onder jongeren (13-19 jaar) met 80% het grootst. Relatief gezien hebben meer jongeren van 13 t/m 19 een smartphone dan de groep van 20-34 jaar (75%).

- Van de 65-plussers heeft 10% een smartphone en 70% een computer.

- Het laptopbezit is in de groepen 13-19, 20-34 en 35-49 nagenoeg gelijk (± 75%).

- Tablets zijn het populairst in de groep 35-49 jaar (43%), daarna 13-19 jaar (40%), gevolgd door 20-34 jaar met 38%.

- Het percentage Nederlanders met een tablet is het afgelopen jaar meer dan verdubbeld, van 13% naar 38% van alle Nederlanders ouder dan 13 jaar en met een internetverbinding thuis.

- In diezelfde groep is ook het smartphonebezit gegroeid, van 43% naar 59%.

In het hele onderzoeksrapport staan nog meer feiten. Onder andere het moment van gebruik per device, de voorkeuren mbt het bekijken van AV-content en bovenstaande feiten in mooie grafiekjes. Klik voor het hele rapport.
MobileMarketing.nl 2013

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie