Commerciële zenders op 47 procent

De commerciële zenders behaalden afgelopen week (week 27) opgeteld een marktaandeel van 47 procent, de publieke omroepen behaalden een gezamenlijk marktaandeel van 28,9 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De zenders van de Holland Media Groep scoorden bij elkaar 30,3 procent en die van SBS Broadcasting 16,7 procent.
RTL4 behaalde een marktaandeel van 13,7, RTL5 deed het wederom erg goed (dankzij Wimbledon) met 11,6 en Yorin had 5,0. SBS6 scoorde 9,4 procent, Net5 3,9 en V8 3,4.

Het best bekeken programma van week 27 is het NOS Journaal van 20 uur op vrijdag 4 juli met een kijkdichtheid van 12,3 procent. Bron: Stichting KijkOnderzoek.

Kinderzender Fox Kids meldt dat de zender in de maand juni een gemiddeld marktaandeel van 40,6 procent heeft behaald in de leeftijdsgroep 6-12 jaar. In mei werd een gemiddeld marktaandeel van 41,5 procent behaald in die doelgroep en dat is een record voor Fox Kids.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie