Dalende winst voor WPP

WPP Group komt deze week met de halfjaar resultaten en zal een dalende winst melden. Maar het ergste van de reclamerecessie is achter de rug.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Investeringsbank Merrill Lynch denkt dat WPP's winst in het eerste half jaar rond de 190 miljoen euro zal uitkomen, vorig jaar in dezelfde periode was dat nog ongeveer rond de 315 miljoen. De bank verwacht een beter resultaat in de tweede helft, schrijft Brandrepublic. Daar zal ook het overgenomen Cordiant Communications aan bijdragen.

WPP’s halfjaarresultaten tonen ook dat de oorlog in Irak nauwelijks impact heeft gehad op de reclame-industrie. De cijfers van WPP geven altijd een goed beeld van hoe de reclamemarkt ervoor staat.
WPP-baas Sir Martin Sorrell zal investeerders melden dat het ergste van de reclamerecessie achter de rug is. Met name in de VS, de grootste markt voor de communicatiegroep, gaat het beter.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie