De impact van AI op moderne communicatie

Verken de impact van generatieve AI op communicatie, inclusief praktische tips en must-have vaardigheden voor 2024 tijdens deze clinic!

De opkomst van AI heeft het communicatievak fundamenteel veranderd. Nu evolueren mogelijkheden, risico's en vereiste vaardigheden in dit veld sneller dan in welke andere sector dan ook. Hoe kun je je positie bepalen te midden van deze constante veranderingen en hoe kun je het beste omgaan met de stroom van nieuwe ontwikkelingen? Dit leer je allemaal tijdens de clinic van Beeckestijn Business School op 20 maart!

Generatieve AI, een specifiek domein binnen de AI, is een technologische kracht die een ongeëvenaarde invloed uitoefent op diverse aspecten van ons leven, zoals werk, samenleving, cultuur en economie. De invloed van deze generatieve AI is nu al zichtbaar in onze zakelijke omgeving, en het verandert de manier waarop we leren, kennis verwerven, werken en samenwerken.

Wat echt grensverleggend is, is de invloed van AI op het communicatievak. AI-toepassingen veranderen niet alleen hoe informatie wordt verspreid en ontvangen, maar ze veranderen ook de aard van de communicatie zelf. Met de opkomst van generatieve AI wordt het vermogen om relevante, boeiende en op maat gemaakte inhoud te produceren aanzienlijk vergroot, wat communicatieprofessionals nieuwe kansen biedt om hun doelgroepen te bereiken en te betrekken.

Wat komt er aan bod

In de clinic zal Sonja uitgebreid ingaan op de mogelijkheden van AI in het communicatievak:

  • De invloed van generatieve AI op communicatie
  • Actuele ontwikkelingen en de bijbehorende kansen en risico's
  • Inspirerende casestudy's en voorbeelden
  • Praktische adviezen voor implementatie
  • Onmisbare tools die je moet kennen
  • Fundamentele vaardigheden voor effectief gebruik: de kunst van het prompten - dé essentiële vaardigheid van 2024

Over de spreekster

Sonja Loth adviseert als strateeg en business developer sinds 1999 merken  en C-level over (veranderingen in) marketing en communicatie vanuit de leidende digital, social en content partijen zoals AltaVista, MSN, SOCIAL.INC (founder) en MPG (partner). Ook coacht ze Leadership & CEO’s en is regelmatig actief voor BNR en RTL. 

Sinds oktober 2022 is Sonja weer ondernemer als Freelance Strategy Director en interim Head of Communication, Digital Marketing, o.a. voor D66, Techniek Nederland, Eneco, De Nederlandsche Bank en GH+O Communicatie.

Gratis aanmelden

  • De clinic van Beeckestijn Business School vindt plaats op woensdag 20 maart en duurt van 09:30 tot 11:00 uur
  • De clinic is online te volgen. Voorafgaand ontvang je een e-mail met inloggegevens

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →