Economist lanceert wereldwijde database

Deze week lanceert de Economist Group op zijn corporate intranet de Group customer database, een database met de gegevens van meer dan twee miljoen klanten over de hele wereld.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Iedereen die toegang heeft kan met één muisklik zien wie er bijvoorbeeld the Economist ontvangt én geregistreerd is op de site . De database beslaat 193 landen en bevat zowel bedrijfs- als privé-adressen.

Opdracht voor het maken van de database werd in 1997 gegeven door CEO Helen Alexander, met als doel de inkomsten op de lange termijn te verbeteren, vanuit het idee dat de lange-termijnklant ook de meest winstgevende klant is. Marketeers krijgen op deze manier een beter inzicht in het ‘DNA’ van de klant: wat koopt hij, wanneer, waarom, wat maakt hem winstgevend, wat maakt hem trouw? Bovendien kan met behulp van de database eenvoudig de geschiedenis van de individuele klant worden bekeken, kunnen klanten en prospects met bepaalde profielen worden geselecteerd, namen en adressen gegenereerd voor promotionele doeleinden en dergelijke. Bovendien kunnen de divisies binnen de groep efficiënter naar marketing en sales opportunities zoeken, en samenwerken in plaats van elkaar beconcurreren om dezelfde klant.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie