Filmpjes die niet met stille trom vertrekken

Ik las vandaag op Twitter ineens nogal wat ophef over een campagne van de Radboud Universiteit. De ophef legt nogal wat problemen bloot. Bijna letterlijk. Lekker hapje voor communicatiemensen, dit.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Radboud Universiteit lanceerde afgelopen september een site: . Op dit jongerenplatform werft de Nijmeegse Uni nieuwe studenten. Niet vernieuwend, wel passend bij de doelgroep. Tot zover het relatieve succes.

Filmpjes met knipoog
Op 6 oktober kwam er een filmpje online, de eerste van een serie. De serie toont allerlei onderzoeken van de RU, onder de naam ‘Labrad’. Maar dan met een heule vette knipoog. Voor de serie heeft de afdeling Communicatie mevrouw Linde van Leest ingeschakeld als presentatrice. De eerste aflevering gaat over de hersencapaciteit van mannen, in het bijzijn van mooie vrouwen. Oordeelt u zelf:

Een heuse porn queen
Kort op dat eerste filmpje volgen er nog twee. Iets met , en iets met . En dan gebeurt er iets totaal onverwachts. Het College van Bestuur zet haar communicatieafdeling op het schavot en zet de rotte eieren alvast klaar voor het grote publiek. De filmpjes moeten weer verdwijnen omdat ze zijn. Mevrouw Van Leest blijkt ook wel bekend als Ancilla Tilia. Even gegoogeld. Conclusie: een . En tot overmaat van ramp ook nog eens een prominente vegetariër.

Geschokt
Claudia Krops, lid van de medezeggenschapsraad is geschokt: "Welke studenten willen we hiermee trekken? De eigen site van deze presentatrice mogen scholieren nog niet eens bezoeken! En ook collegevoorzitter Roelof de Wijkerslooth was, naar eigen zeggen althans, niet blij toen hij de filmpjes zag: "Ik vind het ongehoord wat ik hier zie. Dit past niet bij hoe we met scholieren willen communiceren. Ik vind dit verschrikkelijk en zal overleggen met de rector en contact opnemen met de verantwoordelijke afdeling.”

Waarom nu pas
Marc van Gurp : “Vreemd dat er nu pas ophef is over promofilmpjes Radboud Universiteit. Stonden een maand geleden al op diverse Amerikaanse sites.” Even gecheckt. Klopt. En dat geeft te denken. Want waarom pikt het bestuur dit nu pas op? Hadden ze het echt niet eerder gezien? Of is de reactie het resultaat van de interne politiek? Of misschien wel onderdeel van de pr? Wat denken jullie? Hoe zou dit verhaal in elkaar steken?

“De filmpjes zullen met de stille trom vertrekken,” stelt Roelof de Wijkerslooth. We kunnen vaststellen dat dát in elk geval niet is gelukt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie