Hartstichting komt met mantra voor snelle herkenning beroerte

‘Mond, spraak, arm. Beroerte-alarm!’

De Hartstichting lanceert vandaag een nieuwe publiekscampagne: ‘Mond, spraak, arm. Beroerte-alarm!’. Met deze campagne wil de organisatie ervoor zorgen dat Nederlanders de drie meest voorkomende signalen van een beroerte herkennen (mond, spraak, arm) en direct 112 bellen. Hierdoor kunnen slachtoffers sneller worden behandeld en wordt hersenbeschadiging zoveel mogelijk voorkomen.

Signalen

Reclamebureau Kingsday en de Hartstichting kozen ervoor om Nederland een mantra aan te leren. Zowel in de tv- als in de radiocampagne wordt gespeeld met de stelselmatige herhaling van de signalen. In de zien we getuigen vertellen over hoe zij de signalen herkenden. Dit wordt herleid tot het ‘mantra’: Mond, spraak, arm. Beroerte-alarm! Dit mantra vormt de rode draad in alle (toekomstige) voorlichting rond beroertes.

Dodelijk

‘Een is de belangrijkste oorzaak van invaliditeit in ons land en een van de ernstigste hart- en vaatziekten’ aldus David Verschoor, hoofd Publiek, Donateurs en Vrijwilligers. ‘Mensen weten dat een beroerte een noodsituatie is, maar herkennen de meest voorkomende signalen onvoldoende. Hierdoor komen slachtoffers gemiddeld pas na 7 uur in het ziekenhuis, terwijl snelle behandeling cruciaal is om hersenbeschadiging te voorkomen. Er is dus héél veel te winnen.’

Voorlichtingsmateriaal

De campagne loopt op radio, tv en in social media, en is in nauw overleg met de Nederlandse Vereniging voor Neurologie tot stand gekomen. Naast de mediacampagne verspreidt de Hartstichting voorlichtingsmateriaal via ziekenhuizen, huisartsen en apotheken.


Medewerking / credits

De Hartstichting: Sandra Doornewaard / Caroline Wink

Bureau: Kingsday

Productie: Akula

Regie: Jacobine van Hellemond

Media advies en inkoop: Initiative

Online bureau: Blossom

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie