Heineken kiest voor Mindshare

Mindshare ontfermt zich per direct over de mediastrategie van alle Heineken – en Vrumona-merken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Na een selectieproces dat ruim drie maanden in beslag nam, kiest Heineken Nederland Mindshare als mediabureau. Het bureau start per direct met de mediastrategie voor het komende jaar voor alle merken uit de Heineken-stal, zoals Brand, Amstel, Wieckse en Jilz. Ook de frisdrankmerken van Heineken-dochter Vrumona komen onder de hoede van Mindshare. De media-inkoop en -planning wordt tot en met het einde van dit jaar nog door Kobalt verzorgd. Per 1 januari 2012 gaat ook dat deel van de service over naar Mindshare.

Heineken marketing directeur Hans Böhm zegt dat Kobalt zich heel professioneel heeft opgesteld in de pitch. Hij verwacht op een goede manier afscheid van Kobalt te kunnen nemen aan het eind dit jaar. Kobalt wist het tot aan de shortlist te brengen. Heineken doet geen uitspraak over welke bureaus verder op de shortlist stonden. Bronnen melden dat in ieder geval Mec en Starcom in de finale zaten.

Naast Heineken schreef ook Kobalt-klant Ahold een media-pitch uit. Die pitch bevindt zich naar verluid in de tweede fase.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie