‘Investering in CRM sneller terug te verdienen’

Bedrijven die kostbare CRM-systemen implementeren kunnen hun investering sneller terugverdienen wanneer zij kiezen voor een duidelijke strategie en hun korte termijndoelstellingen integreren in een lange termijnplanning.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Omdat bedrijven zelf niet hun handen willen branden aan CRM, is er een mooie toekomst weggelegd voor gespecialiseerde CRM-bedrijven die zich richten op verkoop en onderhoud, zegt onderzoeksbureau IDC. Om angst en cynisme onder potentiële klanten tegen te gaan, adviseert IDC de CRM-verkopers duidelijk aan te geven waar de return on investment ligt, succesvolle implementaties bij andere klanten op de voet te volgen en een ‘big bang’ benadering van CRM te voorkomen. ‘Ook tijdens de implementatie van het CRM-systeem zal nauwkeurig en voortdurend moeten worden gekeken naar de rendabiliteit van de parameters’, zegt Rasika Versleijen, senior analist van de IDC European CRM Services research.

De analist heeft hoge verwachtingen van toekomstige mobiele CRM-oplossingen. ‘Maar dan moet de technologie in staat zijn volledig te voldoen aan de verwachtingen van de klant’, voegt zij daaraan toe.In 2001 werd in Europa 7,2 miljard euro uitgegeven aan CRM. In 2006 is dat 17,6 miljard, verwacht IDC.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie