Jongeren spenderen 140 miljoen online

Jongeren besteden online het meeste geld aan CD’s, boeken en kleding. Het afgelopen jaar spendeerden zij circa 140 miljoen gulden via internet.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat meldt Multiscope. De Nederlandse jongeren zijn daarbij trouw aan sites van eigen bodem: in de toptien van meest bezochte e-tailers komen geen buitenlandse sites voor. Uit eerder onderzoek blijkt overigens dat de hele Nederlandse internetpopulatie steeds meer online besteedt. Zo werd er tussen april 1999 en maart 2000 zakelijk en privé voor 3,5 miljard gulden online gekocht, terwijl er in het jaar daarvoor slechts één miljard gulden werd uitgegeven. Naast cd’s en boeken worden ook steeds meer dvd’s en levensmiddelen online aangeschaft. Ook zit er groei in de verkoop van toegangskaartjes, spelletjes, verzamelobjecten en mobiele telefoons.

Overigens loopt Nederland volgens het Global Online Retailing rapport van Ernst & Young flink achter op het gebied van online besteden. Daaruit blijkt dat slechts zes procent van de Nederlanders wel eens online winkelt, terwijl in de VS 17 procent klant is bij e-tailers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie