McDonald's goes artificial intelligence

De Amerikaanse hamburgerketen neemt volgens persbureau Reuters voor 300 miljoen dollar het Israëlische Dynamic Yield over.

Big Mac
Shutterstock

McDonald's mikt op menuschermen in onder meer zijn drive-in's die afhankelijk van onder meer het weer, de tijd en verkeerssituaties andere opties laten zien aan klanten. Denk aan ijsjes als het heet is en prominentere ontbijtopties in de ochtend. McDonald's-topman lichtte in een interview met Adformatie al een tipje van de sluier op (premium).

De Amerikaanse hamburgerketen neemt volgens persbureau Reuters voor 300 miljoen dollar het Israëlische Dynamic Yield over, dat gespecialiseerd is in dit soort toepassingen van kunstmatige intelligentie. Dynamic Yield werkt ook al samen met onder meer IKEA en heeft kantoren in New York en Tel Aviv.

De technologie moet dit jaar in de Verenigde Staten in gebruik worden genomen. Daarna komen andere belangrijke markten aan de beurt. Of Nederlandse drive-in's ook dynamische menukaarten krijgen is onduidelijk.

Bron: ANP

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie